İSTANBUL KÜÇÜKÇEKMECE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

PIRLS Uygulaması

PIRLS Uygulaması

Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması Uygulamasında (PIRLS) İlimizi temsil eden 18 ilçe, 31 okul ve 51 şube içerisinde,

İlçemizden katılan

Mehmet Akif Ersoy İlkokulu

Bahçeşehir Koleji İlkokulu

Cemre Koleji İlkokulu

Öğrencilerimiz uygulamayı başarıyla sonuçlandırıdılar.

Bu sürede Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Sayın Yaşar KOÇAK,

İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Levent YAZICI,

İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Murat GÖZÜDOK öğrencilerimizi ziyaret ederek başarılar dilediler.

PIRLS Nedir?

Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması (PIRLS), Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından beş yıllık dönemlerde üye ve diğer katılımcı ülkelerde 4. sınıf öğrencilerine uygulanan tarama araştırmasıdır.

PIRLS, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin farklı metin türlerine göre okuduğunu anlama becerilerini ve okuma alışkanlıklarını ortaya koymayı hedeflemektedir. PIRLS araştırmasında, öğrencilerin okuma becerilerini belirlemek için bilişsel testler ile öğrencilerin bu becerilerini etkileyen faktörleri belirleyebilmek amacıyla okul, öğretmen, öğrenci ve veli anketleri uygulanmaktadır. Bu yıl beşinci döngüsü yapılan PIRLS 2021 araştırmasına ülkemiz 20 yıl aradan sonra tekrar katıldı.

PIRLS Uygulaması

PIRLS 2021 uygulaması kâğıt-kalem tabanlı olarak uygulandı. Uygulamada 18 kitapçık kullanıldı. Her bir kitapçıkta iki farklı metin türü kullanıldı ve bu metinlerle ilgili ortalama 30 soru yer aldı. Bu soruların yarısı açık uçlu, yarısı ise çoktan seçmeli maddelerden oluştu. Ayrıca başarı testinden sonra öğrenci anketi uygulandı. Uygulamaya katılan öğrencilerin öğretmenleri öğretmen anketi, öğrenci velisi ev anketi ve okul idarecileri ise okul anketi uygulamasına katıldılar.

Uygulama süreci hakkında bilgi veren İl Milli Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı "Öğrencilerimizin kendi okullarında katıldıkları uygulamada edebî ve bilgilendirici metin türlerinden farklı sorular kullanıldı. Öğrenciler 40'ar dakikalık iki oturumun ardından anketleri doldurmaları için 30 dakikalık üçüncü oturum yapılarak uygulama tamamlandı. Bu araştırma yalnızca öğrencilerimizin okuma becerilerini belirlemek amacıyla geliştirilen bilişsel testlerden oluşmuyor. Bu becerileri etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla okul, öğretmen, öğrenci ve veli anketlerini de içeriyor. Tüm uygulama merkezlerimizde pandemiye karşı gerekli tedbirler titizlikle uygulanarak, öğrencilerin sorunsuz bir şekilde uygulamayı tamamlaması sağlandı. Uygulamadan ulaşılan sonuçlara göre eğitim sisteminde birtakım iyileştirmeler yapılacak. Süreçte İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezimiz başta olmak üzere emeği geçen tüm okul yöneticilerimize, sınıf öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve paydaşlarımıza teşekkür ederim." şeklinde konuştu.

17-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-2021

Atakent Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No4 Küçükçekmece/İSTANBUL İETT 76O, 98T, 89T, 98, 89 - (212) 395 46 00 / 01 / 02

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.