İSTANBUL KÜÇÜKÇEKMECE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Norm Kadro Güncellemeleri Başlıyor

Norm Kadro Güncellemeleri, 20/04/2016-16/05/2016 tarihleri arasında yapılacaktır.
Norm Kadro Güncellemeleri Başlıyor

Eğitim Kurum  Müdürlüklerinin Veri Girişi Yapma Tarihleri

20/04/2016-21/04/2016  

İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerinin Veri Girişi  Kontrol Tarihleri

22/04/2016-25/04/2016  

İl Millî Eğitim Müdürlüklerinin Veri Girişi   Kontrol Tarihleri

26/04/2016-01/05/2016

Sistemin Kontrol ve Onaylama Tarihi

02/05/2016-16/05/2016
Mesai Bitimi

 

A) Eğitim kurumu yöneticilerinin norm kadro güncellenmesinde dikkat etmesi  gereken hususlar:     

  1. Danıştay kararı doğrultusunda bağımsız anaokullarına öğrenci sayısına bakılmaksızın bir rehber öğretmen norm kadrosu belirlemesi yapılmış olup, güncellemede de bu doğrultuda işlem yapılması,
  2. Danıştay kararı doğrultusunda özel eğitim anaokullarında zihinsel engelli öğrencilere yönelik açılan sınıflarda bir misli okulöncesi öğretmeni norm kadrosu artırılarak belirleme yapılmış olup, güncellemede Mebbis veri tabanında yer alan Norm Kadro Modülü Kurum Bilgileri ekranına yeni eklenen ana uygulama sütununa öğrenci açılımlarının girilmesi,
  3. Danıştay kararı doğrultusunda özel eğitim kurumlarına öğrenci sayısı 25 ve daha fazla olanlara 1, öğrenci sayısının 100 ve 100’ün katlarına ulaşması halinde her defasında 1 rehber öğretmen norm kadrosu belirlemesi yapılmış olup, güncellemede de bu doğrultuda işlem yapılması,
  4. Yatılı ve pansiyon özelliği tanımlaması yapılan eğitim kurumlarında yatılı ve pansiyonun bağlı bulunduğu eğitim kurumuna bu özelliğinin işlenmesi, birden fazla eğitim kurumuna hizmet veren yatılı ve pansiyonlarda ise diğer eğitim kurumlarına bu özelliğin işlenmemesi ve yönetici normu istenmemesi,
  5. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 9 sayılı Kurul Kararına (20/02/2014 tarihindeki yapılan değişiklikler dikkate alınarak) göre işlem yapılması (tıklayınız),
  6. Alan bazlı ders yükünün hesabında öğrenci sosyal ve kişilik hizmetleri ders saatlerinin dikkate alınmaması,
  7. Açıköğretim öğrencilerinin örgün eğitim kurumlarında gördükleri yüz yüze eğitim kapsamındaki haftalık ders saatleri, norma esas ders yükü hesabına dahil edilmemesi,
  8. Özel Eğitim kurumlarının norm kadro belirlemesi öğrenci sayısı, şube sayısı ve engel durumu esas alınarak yapıldığından; öğrenci sayıları ekranında öğrenci ve şube sayısı ayrıca kurum bilgileri ekranında da bu bilgilerin açılımının eksiksiz ve doğru olarak işlenmesi,
  9. Teknoloji ve Tasarım alanı ders yükünün, Tebliğler dergisinde yayımlanan 21/03/2006 tarih ve 24 sayılı Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı Kurul Kararı ile kabul edilen “Uygulama Esasları”(tıklayınız)başlığındaki açıklamalar doğrultusunda hesaplanması,
  10. Norm bilgileri ekranında yöneticilerin girmiş olduğu ders saatleri belirlenirken, yöneticinin gireceği ders saati yöneticinin gireceği ders saati sütununa, yöneticinin gireceği ders yükü düşüldükten sonra kalan ders saatinin norma esas ders saati sütununa işlenmesi,
  11. Yöneticilerin gireceği ders yüklerinin kadrolarının bulunduğu eğitim kurumunda gösterilmesi, yöneticilerin gireceği ders saati sütununa; alanları ile aylık karşılığı okutabileceği dersler dışında herhangi bir alanda ders saati yazılmaması, kadrolarının bulunduğu eğitim kurumu dışında görev yapan yöneticilerin geçici görev yaptığı eğitim kurumuna herhangi bir alanda ders saati yazılmaması
  12. Rehberlik ve araştırma merkezlerinin yönetici, rehberlik alanı öğretmeni ve alan bazlı öğretmen norm kadrolarının tam ve doğru olarak belirlenmesi ve rehberlik araştırma merkezlerinin hizmet verdiği ilçelerin kontrol edilmesi,
  13. Norm Kadro Yönetmeliği doğrultusunda; Alan/Bölüm, Atölye ve Laboratuvar Şeflerine norm kadro verilmesi söz konusu olmayıp normun içindeki öğretmene verilen ek bir görev olduğundan Başkanlığımızdan yazışmayla ayrıca kadro talep edilmemesi gerekmektedir. Söz konusu işlemin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Mesleki ve Teknik Okul ve Kurumları Alan/Bölüm, Atölye ve Laboratuar Şefliklerine İlişkin Yönerge doğrultusunda belirlemesinin yapılarak Norm Modülü’ndeki kurum bilgileri ekranına alan/bölüm, atölye ve laboratuvar sayılarının tam ve doğru olarak girilmesinin sağlanması ve görevlendirmelerinde bu sayılara göre yapılması, gerekmektedir.

B)İl/ İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerininnorm kadro güncellenmesinde dikkat etmesigereken hususlar:  

  1. Aynı binada faaliyet gösteren farklı derece ve türdeki ayrı kurum kodları ile açılan eğitim kurumları ile aynı bahçede faaliyet gösteren farklı derece ve türdeki ayrı kurum kodları ile açılan özel eğitim kurumlarının, tespitinin yapılarak söz konusu kurumların, Norm Modülündeki Kurum Bilgileri ekranında yeni oluşturulan alanda (müdür normu verilecek kurum)ile aynı binada faaliyet gösteren öğrenci sayısı en fazla olan kurumun ilişkilendirilmesi,
  2. Aynı binada faaliyet gösteren farklı derece ve türdeki ayrı kurum kodları ile açılan eğitim kurumları ile aynı bahçede faaliyet gösteren farklı derece ve türdeki ayrı kurum kodları ile açılan özel eğitim kurumlarından yalnızca öğrenci sayısı en fazla olana bir müdürnorm kadrosu verilmesi,
  3. Özel eğitim kurumları hariç olmak üzere, yatılı ve pansiyonlu eğitim kurumları ile müdür yardımcısı norm kadro sayısı 6 olan eğitim kurumlarına müdür başyardımcısı norm kadrosu verilmesi,
  4. Özel eğitim kurumları hariç olmak üzere aynı binada farklı kurum kodları ile açılan eğitim kurumlarının müdür yardımcısı norm kadroları, eğitim kurumlarının öğrenci sayıları birbirinden bağımsız olarak değerlendirilerek ayrı ayrı belirlenmesi,
    Aynı bina veya bahçede faklı kurum kodları ile açılan özel eğitim kurumlarına verilecek müdür yardımcısı norm kadrosu bu eğitim kurumlarının toplam öğrenci sayısı dikkate alınarak belirlenecektir. Bu eğitim kurumlarına verilecek müdür yardımcısı norm kadrosu müdür norm kadrosu verilen eğitim kurumu ile ilişkilendirilmesi,
  5. Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Lisesi, Özel Eğitim Okulları ve Yatılı Bölge Ortaokullarının bağımsız olması ve hiçbir şekilde eğitim bölgelerine bağlanmaması gerekmektedir. Yukarıda belirtilen Eğitim kurumları dışındaki tüm eğitim kurumlarının öğretmen norm kadro belirlenmesinde eğitim bölgesi dikkate alınması, gerekmektedir.

C)Norm Modülü Kurum Bilgileri ekranındaki bilgi başlıklarının tam ve doğru olarak doldurulması, her kutucuğun bir unvanda personel atamasını etkilediği, bilgi girilmeyen kutucuktan dolayı atama yapılamayacağı ve personel eksikliğinden dolayı yaşayacakları sıkıntıların tamamen İl, İlçe ve eğitim kurumu müdürlüklerine ait olacağının bilinmesi gerekmektedir.

Ç)Norm kadro güncelleme işlemlerinin sonuçlanmasına müteakip; Bakanlığımızca onaylanan Norm Kadro Tespit Çizelgelerinin DYS ortamında gönderildikten sonra çıktıları alınarak 15 gün içerisinde Millî Eğitim Müdürlüklerince, ilgili eğitim kurum müdürlüklerine gönderilmesi ve norm kadro tespit onayı cetvellerinin eğitim kurumu müdürlüklerince saklanması gerekmektedir.

D)Güncelleme sürecinin bitiminden sonra ilgi yönetmeliğin 26 ncı maddesinin 2 nci fıkrasında; “yeni açılan eğitim kurumları ile yeni derslik/şube açılan veya kapatılan eğitim kurumlarının norm kadroları süre aranmaksızın belirlenir.” hükmünden hareketle bu maddede belirtilen işlemler dışındaki norm kadro taleplerin Bakanlığımıza gönderilmemesi gerekmektedir.

Atakent Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No4 Küçükçekmece/İSTANBUL İETT 76O, 98T, 89T, 98, 89 - (212) 470 40 52 (212) 470 40 59 Cep Telf.(0538) 817 64 95 (538) 817 64 96

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.